DOTAZY

DOTAZ:

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat proč na stránkách ZŠ Výprachtice jsou v seznamu učitelů uvedeny i učitelky se ZŠ Horní Heřmanice? A proč v seznamu rozvrhů je i rozvrh této školy? Patří snad pod tu naši Výprachtickou?Předem děkuji za odpověď

Autor dotazu: Pavel, zadáno: 27.8.2008 - 09:31

ODPOVĚĎ:

Dobrý den,

ZŠ J.P. Výprachtice je samostatným právním subjektem. ZŠ Horní Heřmanice je rovněž samostatným právním subjektem. ZŠ Horní Heřmanice pod ZŠ J.P. Výprachtice nepatří. Obě školy však spolu úzce spolupracují. Na základě informace, kterou jsem obdržel od ředitele ZŠ Výprachtice je právě uvedení informací o této škole na stránkách ZŠ Výprachtice odrazem této vzájemné spolupráce. Dotazy, které se týkají výprachtické školy směřujte příště prosím na ředitele ZŠ Výprachtice, kterým je Mgr. Petr Fiebieger. Mgr. Petr Fiebiger rovněž odpovídá za obsah stránek ZŠ Výprachtice. S pozdravem JUDr. Miroslav Stejskal, starosta.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

dobry vecer tak uz se vedi ucitelky do mistni mš. jestli jo tak kdo to je. skoda ze ty dosavadni odchazeji

Autor dotazu: Anonym, zadáno: 5.8.2008 - 22:37

ODPOVĚĎ:

Dobrý den,

novou ředitelkou Mateřské školy Výprachtice je paní Květa Smejkalová. Nová ředitelka si vybere ze žádostí, které tato instituce eviduje, nové učitelky MŠ. Určitě je škoda, že původní učitelky odcházejí. Přeji jim, aby si užily zaslouženého odpočinku a děkuji jim za velice dobrou a obětavou práci pro mateřskou školu. Věřím, že nová ředitelka MŠ vybere dobře nové učitelky, které by měly splňovat nejenom potřebnou odbornost, ale jejich devizou bude současně i příkladný vztah k dětem. O všem Vás budu včas informovat. Nová ředitelka mateřské školy nastoupí dne 1. 9. 2008. S pozdravem Miroslav Stejskal, starosta.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

Dobrej jen bych chtěla vedět jestli budou ve fotogalerii nějaké fotky z letošního letního karnevalu poku už jsou pod čím to hledat děkuji

Autor dotazu: Anonym, zadáno: 26.7.2008 - 21:29

ODPOVĚĎ:

Dobrý den, fotky z letošního karnevalu a zábavného odpoledne naleznete ve fotogalerii na stránkách pořadatele TJ Sokola Výprachtice – http://www.sokolvyprachtice.wz.cz .

Administrátor stránek

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

dobry vecer chteli by jsme se zeptat kdo bude delat reditelku mistni skolce a jake tam budou ucitelky, kdyz jdou ty stavajici do duchodu. a jester mame dotaz kdo uklizi mistmi satny u telocvicny dekujeme za odpoved

Autor dotazu: Anonym, zadáno: 20.7.2008 - 22:18

ODPOVĚĎ:

Návrh na novou ředitelku MŠ již existuje. Tento návrh vzešel z konkurzního řízení. Jelikož mi dosud nebyly předány podklady z tohoto řízení, nemohl jsem zatím novou ředitelku jmenovat. Stane se tak dnes nebo zítra. Za odcházející učitelku MŠ bude zajištěna odpovídající náhrada. Zákon stanoví jaký počet učitelů (ek) musí být v návaznosti na počet dětí v zařízení typu MŠ dodržen. Šatny tělocvičny ZŠ Výprachtice uklízí uklizečky ZŠ Výprachtice. Jelikož se v současné době čerpají dovolené, není možné provádět úklid všech prostor způsobem, jek je to obvyklé mimo dobu prázdnin. Stav šaten zkontroloval a zdokumentoval pan ředitel ZŠ Výprachtice s tím, že v jedné místnosti byly kusy bláta. Zůstalo to zde po fotbalovém turnaji, který se konal před týdnem. Pan ředitel si sjedná nápravu. V současné době se střecha tělocvičny bude rekonstruovat a šatny i tělocvična jsou mimo provoz (již nyní je zde uložen materiál). Větší úklid šaten bude proveden po ukončení opravy střechy. Pěkný den.

S pozdravem starosta obce.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

Dobrý den, máme taky dotaz k místní škole. Podle zápisů z jednání zastupitelstva v prosinci 2006 navrhl ředitel školy sloučení se školkou, která se přestěhovala do budovy školy. V dalších usneseních již další zmínky o tomto problému nejsou. Je to již vyřešeno nebo proč se tím zastupitelstvo dál nezabývá?

Autor dotazu: Anonym, zadáno: 15.7.2008 - 11:41

ODPOVĚĎ:

Zastupitelstvo, respektive jeho členové, se sloučením školy zabývají, není to však v rámci veřejného zasedání. Mimo jednání zastupitelstva proběhla schůzka Rady školy a o uvedeném byla vedena i další jednání s různými orgány. Sloučení školy musí schválit zastupitelstvo obce. Existují důvody jak pro sloučení tak i důvody proti sloučení obou škol. Důvodem pro sloučení školy je určitá úspora prostředků. Na druhé straně však je obava z toho, že můžou vznikat problémy ve vzájemných vztazích uvnitř nově utvořeného subjektu. Je jasné, že škola a školka mají trochu jiná specifika a tedy i trochu jiné požadavky na řadu záležitostí. V současné době převažuje v zastupitelstvu názor proti sloučení ZŠ a MŠ. Samozdřejmě, že je možné na ZO nechat hlasovat o sloučení školy, což se určitě stane. Nejdříve je však nutné situaci ohledně sloučení řádně rozebrat a poradit se o tomto kroku i s občany. Nemyslím si, že je to věc, která by se měla uspěchat. Na druhé straně však sílí tlak na to, aby o sloučení bylo rozhodnuto co nejdříve. Obec obdržela dopis pana Mgr. Pešky – vedoucího odboru školství Krajského úřadu Pardubického kraje, který sloučení obou škol podporuje. Jsem rád, že tento dotaz zazněl. Rád bych uvítal další odezvu občanů na sloučení školy. Sloučení škol ve Výprachticích dosud není uzavřená záležitost. V dané souvislosti se snažím chápat argumenty obou stran.

S pozdravem Miroslav Stejskal, starosta obce

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

Dobrý den, mám dotaz k místní škole – zajímalo by nás, proč se škola rozhodla zaměstnat na pozici učitelky druhého stupně (předměty AJ, NJ, PŘ) pracovnici bez patřičného pedagogického vzdělání a praxe. Přes tyto nedostatky v základních požadavcích na učitelskou pozici jí bylo navíc svěřeno třídnictví. Toto řešení se nám nezdá adekvátní státní škole a proto budeme zvažovat, zda i nadále budeme naše děti posílat do Výprachtické školy. Děkujeme za vyjádření.

Autor dotazu: Anonym, zadáno: 6.7.2008 - 20:32

ODPOVĚĎ:

Dobrý den, chápu Vaše obavy. Moje obavy z něčeho nového jsou stejné. Čas většinou ukáže, zda se jednalo o obavy oprávněné. Osobně znám z okruhu svých známých, spoustu lidí s vysokou školou, kteří nakonec nedělají to, co vystudovali. Nakonec i já sám nyní nejsem výjimkou. Ze školy po dohodě odchází Mgr. Jana Pazderová, která má patřičnou kvalifikaci, přesto byla často kritizována a rodiče si na její práci stěžovali. Paní Pazderová zvládla vysokoškolské studium, přesto jí však role učitelky vyloženě nesedla. Na druhé straně znám lidi, kteří nemají vysokoškolské vzdělání, ale jejich odborný zájem o konkrétní oblast je natolik silný, že jejich vědomosti přesahují výrazně vědomosti průměrného vysokoškoláka.

Nahradit jazykáře je problém všech škol i ve velkých městech a je lepší přijmout učitele, který zná jazyky a dostuduje si pedagogiku než naopak. Pro jazyky musí mít navíc člověk předpoklady. Můj bratr Vladimír hovoří plynule německy a anglicky, aniž by absolvoval vysokou školu. Prostě má pro schopnost se cizí jazyk naučit a hlavně jej každý den používá (jezdí po celé Evropě).

Domnívám se, že paní Chládková má rovněž cit pro jazyky. Jinak by je samostatně nestudovala ani je neovládala.

Z vyjádření pana ředitele k tomu proč potřebuje škola dva pedagogy s jazykovým vzděláním vyjímám následující:
"Jazykáři pracují většinou mimo školství nebo na školách středních a ostatní školy to řeší přijímáním neúspěšných absolventů gymnázií. Praxi nemá ani absolvent pedagogické fakulty s kvalifikací a je vždy otázka několika let, zda na práci s dětmi má. i jiné schopnosti než vystudovanou vysokou školu.

  • Právě probíhá reformní období, kdy pojem „státní a jednotná škola“ přestává existovat a každá škola má svůj vzdělávací program. Výprachtická škola má ten svůj program, postavený na čtyřech základních pilířích: 1. znalost světových jazyků, 2. znalost informačních a komunikačních technologií, 3. znalost „trivia“ (matematika, český jazyk – čtení a psaní) a 4. příprava na volbu a volba povolání.
  • Škola vyučuje dva světové jazyky – anglický jako povinný (od 3. třídy) a německý jako volitelný. Každoročně je nabízen také jazyk ruský, ale o ten zatím není zájem, proto je vyučován formou zájmového kroužku.
  • Z těchto důvodů škola potřebuje jazykáře dva. Hlavním metodikem sekce cizích jazyků je paní učitelka Jana Langerová, která má dlouholeté zkušenosti a je výbornou učitelkou (a také k tomu nepotřebuje „potřebné“ vzdělání pedagogického směru).....",

konec citace z vyjádření pana ředitele školy.

Dovolte mi abych pokračoval otázkou. Kdo je vlastně paní Michaela Chládková a co o ní víme ? Víme, že je bývalou zaměstnankyní školy i mateřské školy. Ve školce pracovala jako učitelka, ve škole jako vedoucí zájmového kroužku (osvědčení o odborné způsobilosti akreditované MŠMT ČR). Je absolventkou lanškrounského gymnázia (maturita z německého jazyka) a absolventkou Vyšší odborné akademie v České Třebové (diplomová zkouška z německého jazyka). Anglický jazyk studuje nepřetržitě a intenzívně v Olomouci s tím, že její studium by mělo být ukončeno státní zkouškou. V roce 2006 absolvovala jednoleté přípravné studium na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a ve studiu hodlá pokračovat. Bez pokračování ve studiu by nemohla nakonec ani jako učitelka v budoucnu působit. V současnosti je studentkou Vyšší pedagogické školy v Litomyšli se specializací na „speciální pedagogiku“, proto se s ní počítá na pozici „výchovného poradce pro poruchy učení a chování“ (nikdo jiný tuto odbornost ve škole nemá a neměl). Práce ve škole předpokládá další studium a vzdělávání, které je nutné dle školského zákona zahájit do tří let. V září 2008 začíná paní Chládková studium při Národním institutu pro další vzdělávání v Pardubicích „Klíč k jazykům – Anglický jazyk“. Program je určený především učitelům vyučujícím na prvním stupni ZŠ ve 3. – 5. třídě cizí jazyk neaprobovaně. Cílem je prohloubení jazykových znalostí a schopností účastníků a zároveň i osvojení metodiky a moderních metod efektivní výuky cizích jazyků.

Požádal jsem pana ředitele, aby znalost jazyků nové učitelky prověřil.

Nyní bych Vás všechny rodiče chtěl poprosit o to, abyste konkrétní závěry o tom kdo je neschopný a schopný zatím nepřijímali. Zkusme dát paní Chládkové šanci. Bez toho, že dáme někomu možnost předvést co dokáže, nemůžeme přijmout ani závěr, že je neschopný. Vím, že tímto dávám svoji hlavu na špalek. Nicméně si myslím, že mám určitý „čich“ na lidi. V případě paní Chládkové cítím, že z ní bude dobrá učitelka. Nikdo učený z nebe nespadl. Jde o to chtít dělat svoji práci dobře, to je totiž první základ každého pracovního úspěchu. Jak paní Chládkovou znám tak vím, že jí velice záleží na tom, aby práci učitelky dobře zvládla. Je to její celoživotní zájem i cíl. Rozhodně mi není jedno jak škola funguje. Možná bych sám dělal něco jinak, možná by to bylo dobře, možná, že nikoliv. Nedomnívám se, že vstup paní Chládkové na půdu školy negativně ovlivní kvalitu výuky. Spíše si myslím, že tomu postupně bude naopak. Zkusme se domluvit na tom, že dáme paní Cládkové 90 dnů na to, aby se mohla projevit. Pak se všichni sejdeme a její působení na půdě školy zhodnotíme. V případě, že nebudou věci fungovat jak mají, budu trvat na okamžitém sjednání nápravy. Nicméně pevně věřím, že k ničemu podobnému nedojde.

Děkuji Vám za to, že Vaše tolerance umožní jinému realizovat jeho životní cíl.

S pozdravem starosta obce Výprachtice.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav