DOTAZY

DOTAZ:

No od Vás to teda sedí Paní Uhrová. Zrovna Vy která se staráte hlavně o věci které se netýkají hospody!!!Myslím,že to je věc kterou máte řešit a né někomu lézt do zadku aby jste se udržela tam,kde jste!!!!!!!

Autor dotazu: František, zadáno: 11.1.2011 - 21:26

ODPOVĚĎ:

Dobrý den, přátelé, myslím si, že takovéto vzájemné výpady jsou zbytečné. Jsem přesvědčen, že postup ve věci lékařské péče si dokážu obhájit sám. Na druhé straně prosím buďme více věcní a alespoň trochu slušní. S pozdravem Miroslav Stejskal, starosta.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

Vážený pane starosto! Děkuji za odpověď, ze které jsem se dozvěděl opět něco nového kolem zajišťování lékařské péče ve Výprachticích. Chtěl bych však upozornit na některé věci. Rubriku „Dotazy na obec“ jsem si nevymyslel já a předpokládám, že byla zřízena proto, aby se občan mohl zeptat na to, co ho v dění obce zajímá. Pokud považujete za nutné vytvořit rubriku „Chci si dopisovat“ je to jen a jen Vaší věcí a ve Vaší pravomoci. V tomto státě je systém zastupitelské demokracie a volíme své zástupce proto, aby nás zastupovali ve věcech, které se týkají obce, státu a mnoha dalších záležitostí. Nevím proto, proč mne nabádáte k tomu, abych já se ptal na cokoliv fy Mediclinic. Komu dám své telefonní číslo je moje vlastní rozhodnutí. Obecní rozhlas v části obce, kde bydlím, nefunguje. Před každými volbami dostávají občané do schránek spousty papírů a stále více se přesvědčují, že jsou zcela zbytečné. Myslím, že v tomto případě vyěsit letáky po celé obci s ordinačními hodinami náhradní lékařské péče by bylo jen a jen prospěšné. Ještě jednou děkuji za nové informace a doufám, že přes veškeré potíže a problémy s firmou Mediclinic se Vám na vlastní pěst podaří brzy vyřešit lékařskou péči i s překvapením ke spokojenosti občanů.

Autor dotazu: Jan Kaňka, zadáno: 8.1.2011 - 01:21

ODPOVĚĎ:

Dobrý den pane Kaňka, nezlobte se, ale pokud napíšete do rubriky dotazy na obec, musíte počítat s odpověďí, i když , jak jste uvedl, odpověď nepožadujete. Obec může informovat občany způsobem, který považuje za vhodný. Myslím si, že informace pomocí SMS je v poslední době stále rozšířenějším způsobem předávání informací a obec ji také používá. Stále více občanů nám předává kontakty na svá mobilní čísla a tuto službu si chválí. Snažíme se řešit problémy občanů a otázka zajištění lékařské péče mezi ně nepochybně patří. Můžeme ovlivnit pouze to, na co máme příslušné kompetence. Zajištění lékařské péče není v kompetenci obce, ale přísluší subjektu, který je k tomu oprávněn. Pokud s námi příslušný subjekt, který zajišťuje lékařskou péči, nekomunikuje, nezbývá než potíže řešit „na vlastní pěst“. Ujišťuji Vás, že jsme ve vztahu zajištění lékařské péče v rámci našich možností, udělali vše, co bylo v našich silách. Na ordinačních hodinách firmy Mediclinic se nic nemění a není nutné z uvedeného důvodu nic vyvěšovat. Který lékař zastupuje, to je to, co mnohdy nevíme, případně se to neustále mění. Nyní zastupuje MUDr. Krivda z Jablonného nad Orlicí, tel. 603988808. Podrobné informace jsou na dveřích ordinace, na internetu apod. Jakmile dostaneme informace k lékařské péči, které bude možné považovat za takové, jež alespoň určitou dobu budou platit, budeme se snažit zaslat Vám je i pomocí letáku do schránek. Zástup lékaře je zajištěn a v dohledné době předpokládáme, že se situace bude stabilizovat v tom smyslu, že zde bude opět stálý lékař. S Vaší výtkou, že se před volbami do schránek dostává spoustu zbytečných materiálů, aby po volbách tomu bylo jinak, musím nesouhlasit. Před volbami jsme občanům do schránek zaslali 2 materiály, které jednak hodnotily naši práci v průběhu předchozího volebního období a dále stanovily úkoly pro období nadcházející, případně související informace. Jedná se o obvyklý postup většiny obcí a měst. Za Vaše podněty Vám děkuji. S pozdravem Miroslav Stejskal, starosta obce.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

Děkuji panu starostovi za odpověď, přestože jsem ji nepožadoval. Za kladné v ní považuji to, že byly občanům sděleny alespoň některé skutečné informace, které podle mého názoru mohly být uvedeny už v předešlých informacích ze strany obce a předešlo by se všelijakým spekulacím, které zcela pochopitelně mezi občany kolují. Jedná se o informaci, že lékař, který odmítl do Výprachtice dojíždět není MUDr. Krivda, ale kdosi z Letohradu. Také jsem nespecifikoval, kdo zaspal. Zcela logicky vyplývaly dvě možnosti. Odpověď pana starosty snad alespoň částečně občanům objasnila kdo tedy zaspal. Mně osobně a předpokládám i spoustě občanů, je zcela jasné, že tato záležitost není jednoduchá, myslím však, že o to víc měli být občané přece jen obsáhleji a dříve informováni, zejména o současné organizaci lékařské péče a ordinačních hodinách MUDr. Krivdy a to třeba formou letáků do domácností, či informací do firmy OEZ, informačními letáky v obchodech. Myslím, že zajištění lékařské péče je záležitost natolik důležitá a citlivá, že si občané zasluhují aby byli o postupu řešení podrobněji informováni a doufám, že v následujících dnech a týdnech budeme (raději se neodvažuji hovořit o měsících). Pochopitelně chápu, že všechny informace ze vzájemných jednání nelze zveřejňovat. Poněkud absurdní je poznámka v odpovědi, abych navrhl nějaké řešení. Každou práci či činnost někdo vykonává, je to jeho povolání, je za ni placený a také zodpovědný – ať je to dělník, lékař, řidič nebo starosta. Těžko může široká veřejnost řešit věci, ke kterým nezná podklady jako jsou smlouvy, ústní či písemné dohody a další dokumenty. Navrhl jsem dovážení lékaře a v této souvislosti z odpovědi pana starosty vyvstala další otázka – proč není dovážen lékař z Letohradu, kterého pověřila fa Mediclinik a který je tedy zřejmě jejím zaměstnancem? Tentokrát děkuji předem za odpověď a postačuje zcela stručná (je-li to možné).

Autor dotazu: Jan Kaňka, zadáno: 6.1.2011 - 00:22

ODPOVĚĎ:

Dobrý den, děkuji za dotaz. Protože Vaše připomínka je zařazena v části nazvané „Dotazy na obec“, je mou povinností odpovědět. Možná by bylo vhodné vytvořit rubriku „Chtějí si dopisovat“. Odpovídám pouze na to, co je mi známo. Ještě dnes, když jsem hovořil telefonicky se zástupcem firmy Mediclinic, mi tento tvrdil, že MUDr. Krivda nezastupuje. Sestra p. Pecháčková mi naopak vzápětí potvrdila, že MUDr. Krivda zastupuje. Na dotaz, proč nezastupuje lékař z Letohradu mi bylo odpovězeno, že věci se každý den mění. Prosím tazatele, aby se zeptal přímo firmy Mediclinic. Já mám pouze zkušenost takovou, že to, co mi jeden den sdělí, druhý den neplatí. Mohu tazatele ujistit, že po těchto zkušenostech, získaných i v minulém roce, postupuji způsobem „Na vlastní pěst“. Možná by bylo vhodné, aby se tazatel přesvědčil o organizačních schopnostech firmy Mediclinic na základě vlastní zkušenosti. Občany informujeme pomocí SMS, rozhlasem a jsou rovněž vyvěšeny informace na dveřích ordinace praktického lékaře ve Výprachticích. Vyvěšovat letáky po celé obci, za situace, kdy každou chvíli platí něco jiného, se nám jeví jako méně vhodné a nedostatečně operativní. Znovu opakuji, že můžeme pouze předat informaci firmy, která zajišťuje lékařskou péči, tj. firmy Mediclinic. První informaci v tomto roce jsme dostali včera s tím, že dnes již neplatí. Na závěr pouze konstatuji, že si budeme nuceni poradit i bez této firmy. S pozdravem Miroslav Stejskal, starosta.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

V rubrice Aktuality je uveden starostou obce panem JUDr. Stejskalem výklad, jak postupovat při návštěvě dočasného lékaře MUDr. Krivdy v Jablonném nad Orlicí. Nechci radit, ale pokud pan doktor nemůže kvůli sněhu jezdit do Výprachtic, bylo by asi schůdnější alespoň jednou týdně přivézt obecním autem do Výprachtic pana doktora. Dalo by se to i nazvat službou občanům ze strany obce. Současnou situaci lékařské péče ve Výprachticích lze charakterizovat jako tristní a rozhodně nemá nic společného se službou občanům. O tom, že MUDr. Novotný ve Výprachticích ke konci roku skončí cvrlikali vrabci na střechách už v létě. Zdá se, že někdo poněkud zaspal. Ani současné, občanům nic neříkající oficiální informace, nebudí důvěru, že problém bude v dohledné době vyřešen ke spokojenosti občanů. Dodávám, že toto není dotaz, pouze konstatování a na odpovědi netrvám.

Autor dotazu: Jan Kaňka, zadáno: 4.1.2011 - 23:12

ODPOVĚĎ:

Dobrý den, souhlasím, že někdo zaspal. Nebyla to však obec Výprachtice, ale firma Mediclinic, která se zavázala ve Výprachticích lékařskou péči poskytovat. Tento fakt zazněl i na poradě vedení zmíněné firmy a starostové sousedních obcí to mohou potvrdit – bylo jim to zástupcem firmy tlumočeno. Obec Výprachtice několikrát písemně a telefonicky kontaktovala firmu Mediclinic dlouho předtím, než současná situace vznikla. Je třeba také říci, že o výpověďi MUDr. Novotného jsem se dozvěděl od lidí z vesnice počátkem listopadu 2010. Následně začal kolotoč dotazů, společný dopis všech starostů firmě Mediclinic apod. Firma Mediclinic mi rozhodně nesdělila v létě ani později, že jejich lékař MUDr. Novotný dal výpověď. (Tuto skutečnost nevěděl v létě ani sám MUDr. Novotný). Jedinou odpovědí firmy na naše výzvy, a to až při návštěvě nového zástupce firmy Mediclinic ve Výprachticích dne 23.12.2010 bylo, že se jim podařilo zajistit lékaře z Letohradu, který nehodlá dojíždět do obce v zimě. Pan doktor Krivda z Jablonného nad Orlicí pro nás zajišťuje služby ve své ordinaci na základě své vlastní dobré vůle. Ve vyjímečných případech je ochoten dojet do Výprachtic, případně jej dovezeme. Jeho obvodem však nejsou Výprachtice a nemá zde ani potřebnou licenci pro provozování lékařské praxe – licenci má Mediclinic. MUDr. Krivda má povolení na lékařskou péči v obvodu Jablonné nad Orlicí. Dovážení lékaře jsme nakonec v případě dětské lékařky, pravidelně určitou dobu zajišťovali. Dětská lékařka však zde měla a má jak ordinaci, tak příslušná povolení. Situace je určitě složitější, než si tazatel myslí. Obec nemá žádnou možnost tuto situaci zásadně změnit. Řešení, které jsme Vám nabídli, je zatím jednou z možností. Pokud má tedy tazatel jiné návrhy, nechť je přednese a budeme o nich seriózně jednat. Děláme vše pro to, aby se situace se zdravotní péčí vrátila do odpovídajícího stavu. Za dotaz tazateli děkuji. S pozdravem starosta obce JUDr. Miroslav Stejskal.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

Naše otázka zní, kdo ošetří nemocné spoluobčany v době, kdy tu nebude lékař? Děkujeme za odpověď a přejeme všem spokojený Novy rok.

Autor dotazu: lili, zadáno: 2.1.2011 - 10:13

ODPOVĚĎ:

Za poskytování zdravotní péče je dosud odpovědná společnost Mediclinic a.s., Mlinská 84/97, 616 00 Brno, Žabovřesky, telefon 844300100, mail: info@mediclinic.cz, na kterou MUDr. Červinka převedl veškerá práva (smlouva o převodu podniku). V žádném případě za uvedené neodpopvídá obec Výprachtice. Písemně i osobně jsem již v listopadu 2010 kontaktoval společnost Mediclinic Brno. Dle jejich ústního vyjádření je zajištěn lékař (na přechodnou dobu), který není ochoten dojíždět do naší obce v zimě. Takovýto postup pro nás není řešením. Ve spolupráci s Krajským úřadem Pardubického kraje činím některé kroky, které mají za cíl zajistit trvalou lékařskou péči pro Výprachtice, Heřmanice a Bystřec. Lékaře se již podařilo získat. V současné době je nutné, aby tento lékař podal žádost o získání potřebného povolení k provozování lékařské praxe. Samozdřejmě, že je žádoucí zajistit rovněž lékařskou péči po dobu, než bude vydáno příslušné povolení. Do doby, než bude vydáno povolení novému lékaři, Vás ošetří MUDr. Krivda v ordinaci v Jablonném nad Orlicí, tel. 603988808. Zdravotní sestra, paní Marcela Pecháčková, je stále zaměstnancem společnosti Mediclinic. Měla by být v době ordinačních hodin v příslušné ordinaci. Prosím Vás, abyste zůstali přihlášeni ve Výprachticích. Vím, že se jedná o nepříjemnou situaci, za kterou ale nikdo z nás nemůže. Přechodné období potrvá cca 2 až 3 týdny od podání příslušné žádosti Krajskému úřadu Pardubice. V závažných případech zajistíme do Jablonného nad Orlicí k lékaři MUDr. Krivdovi dopravu vozidlem úřadu (pro starší a vážně nemocné občany). Do 31.12.2010 nebylo možné ve věci činit jiné kroky než ty, které již v listopadu obec učinila (dopis firmě Mediclinic, zajištění lékaře, zjištění možností řešení vzniklé situace, apod.). Pokud jsem tedy nyní dotazován, co jsem pro to udělal, odpovídám: „Udělal jsem vše, co jsem udělat měl a mohl“. Jestli jsem měl udělat něco více, musím nutně vědět, co to mělo být.

Na základě dotazů občanů doplňuji text o následující informace: MUDr. Krivda má ordinaci na ul. Potoční 44, tel. 465642428

Ordinační hodiny:

pondělí 7.00 až 11.00 odpoledne 13.30 hod. až 16.30 hod. úterý 7.00 až 11.00 středa 7.00 až 11.00 odpoledne 13.30 hod. až 16.30 hod. čtvrtek 7.00 až 11.00 pátek 7.00 až 11.00

Je vhodné vyzvednout si u zdravotní sestry ve Výprachticích v případě vyšetření u lékaře MUDr. Krivdy zdravotní dokomentaci a tuto předložit lékaři MUDr. Krivdovi a po ošetření si ji vyžádat zpět a vrátit zdravotní sestře Marcele Pecháčkové. Zdravotní sestra je schopna zprostředkovat vyhotovení receptu na léky, odběry krve apod. Je možné, že se ještě na něco přijde, sledujte prosím tuto rubriku.

S pozdravem Miroslav Stejskal, starosta obce Výprachtice.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav

DOTAZ:

Dobrý den pane starosto, chtěla jsem se jen zeptat, zda se i v letošním roce uvažuje o odklízení sněhu na parkovišti u paní kosmetičky. Minulý rok když jsem sem jezdila bylo parkoviště k dispozici, teď když nasněžilo bylo sice vyhrnuto, ale jen dozadu za dům ke garážím. Neměla jsem kde nechat auto. Děkuji za odpověď

Autor dotazu: Věra Krátká, zadáno: 30.11.2010 - 15:26

ODPOVĚĎ:

Dobrý den, parkoviště u staré pošty – dům čp. 175 ve Výprachticích – vyhrnujeme na požádání. Na základě Vašeho podnětu bylo parkoviště uklizeno. S pozdravem Miroslav Stejskal, starosta obce.

Autor odpovědi: JUDr. Stejskal Miroslav