LINKA DŮVĚRY

Vydáno: 17.12.2007 (3007 přečtení) | Téma: Informace

Obrázek: Logo linka důvěryBlíží se závěr roku 2007, proto si Vás tímto dovolujeme oslovit a zároveň informovat o činnosti Linky důvěry Pardubického kraje, kterou provozuje Občanské sdružení KONTAKT Ústí nad Orlicí.

Linka důvěry poskytuje službu telefonické krizové intervence v nepřetržitém provozu. Podstata poskytované služby spočívá v anonymním telefonickém kontaktu, který volající využívá za účelem rozhovoru o své aktuální neodkladné a naléhavé životní situaci či problému. Pracovníci Linky důvěry poskytují okamžitou poradenskou, psychologickou a informační službu všem volajícím v krizi. Aby mohla Linka důvěry poskytovat co nejkvalitnější službu, jsou její pracovníci speciálně vyškoleni. Tým pracovníků tvoří psychologové, sociální pracovníci, kurátoři, speciální pedagogové atd.

Poskytovaná služba je určena široké veřejnosti bez rozdílu věku, pohlaví a náročnosti životní situace. Objevuje se široké spektrum důvodů k volání. Jedná se o problematiku domácího násilí, sebevražedného jednání, šikany, užívání drog, ale i poradenství, potřeby podání informace, atd. Telefonická krizová intervence je provozována 24 hodin denně a zajišťuje tak dostupnost v kterékoliv denní době. V první polovině roku 2008 dojde k realizaci plánovaného rozšíření našich služeb o „internetové poradenství“, dále je plánovaná přednášková činnost pro žáky základních, středních a vyšších odborných škol, případně pro další skupiny osob v případě jejich zájmu. V současnosti je v naší nabídce přednášková činnost pro pedagogy škol.

Autor: Olina Hrušková, statutární zástupce, OS KONTAKT, Ústí nad Orlicí